Dom Dziecka w CIeszynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.domdziecka.kx.pl.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Kazimiera Habarta - mejlowo dyrektor-domudziecka@domdziecka.kx.pl lub telefonicznie 33 85 77 907.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Do budynku prowadzi wejście od ulicy Ignacego Kraszewskiego.
Na bramce wejściowej zamontowany jest domofon służący do przywołania pracownika w celu pomocy osobie ze szczególnymi potrzebami.
Drzwi wejściowe składają się z dwóch skrzydeł i umożliwiają wjazd osobie poruszającej się na wózku.
W przedsionku na parterze, przed oszklonymi drzwiami, znajduje się tyflomapa z napisami w alfabecie Brajla.
Z tyłu budynku znajduje się podjazd dostosowany dla osób poruszających się na wózku, aby wjechać przez bramę należy zadzwonić pod numer 33 85 77 907 lub skorzystać z domofonu i zgłosić taka potrzebę.
Z tyłu budynku znajdują się dwuskrzydłowe drzwi, które umożliwiają wjazd osobom na wózku do budynku. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko przedsionek, w którym znajduje się stolik przy, którym są obsługiwani.
Z tyłu budynku znajduje się parking z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych. Znajduje się on w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia.
W budynku nie ma windy.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku umieszczone są oznaczenia kontrastowe pierwszych i ostatnich stopni.